11 вересня
Тема уроку: Основні Етапи проєктування.
Планування роботи з виконання проєкту. Вибір та обґрунтування теми проєкту.
26 квітня
Класна робота
Добір зачіски. Види зачісок.
Рослинні засоби для догляду за волоссям.
Добір зачіски відповідно до форми обличчя.
число та тему записати
Волосся — прекрасний дар природи. Зовнішній вигляд волосся залежить від правильного догляду за ним, стану здоров’я людини та зовнішніх несприятливих чинників. На уроках «Основи здоров’я» в 7 класі Ви говорили про типи волосся, визначали способи і методи догляду за волоссям
Для правильного вибору засобів і методів догляду за волоссям необхідно знати про те, яким буває волосся за типами.
«Зовнішні чинники, що пошкоджують волосся»
«Що включає правильний догляд за волоссям?»
Слово «шампунь» іншомовного походження й означає «масажувати». Уперше шампунь з’явився в 1904 р. у вигляді порошку.
Розчісувати мокре волосся категорично не можна – вони розтягуються, деформуються, рвуться і січеться. Не носіть довгі волосся розпущеним без особливого приводу.
Зачіска сама по собі не викликає ніяких відчуттів .Емоційне сприйняття зачіски з’являється тільки в поєднанні з обличчям людини, бо вона створювалась саме для цієї людини , з урахуванням форми його голови, рис обличчя.
Таким чином перед нами стає певна задача, для того щоб підібрати собі стрижку, або зачіску необхідно визначити тип обличчя, побачити недоліки, які необхідно завуалювати ( Як ви розумієте значення цього слова?), щоб досягнути гармонії! Тому сьогодні ми навчимося визначати тип обличчя та підбирати відповідну зачіску.
На нашій планеті живе понад 7 мільярдів людей і кожен з них унікален, кожне обличчя неповторне, має свої індивідуальні особливості, які можливо вигідно підкреслити за допомогою вдалої зачіски, що відповідає формі обличчя. Бажаю вам знайти свою зачіску, свій стиль.
Домашнє завдання
Підібрати в Інтренеті назви живильних маскок для догляду за різними типами волосся.
(написати в зошиті або надрукувати в текствому документі).
12 квітня
Міні-проєкт «Мій одяг — мій імідж»
Практична робота (в зошиті): Мій одяг – мій імідж
Пропоную вашій увазі матеріал для виконання міні-проекту "Мій одяг - мій імідж" учнями 9-го класу. Читаємо, виконуємо і навчаємось.
1. Запишіть у зошиті відповіді на запитання: - Чи доводилося тобі самостійно купувати одяг і взуття? - На що ти звертав увагу? - Які речі на твою думку, обов’язково мають бути у твоєму гардеробі - Які основні правила вибору одягу 2. Виконай завдання: - Визнач свій розмір одягу (користуючись сантиметровою стрічкою, зніми свої мірки запиши та визнач свій розмір одягу за таблицями) Зріст ____________Обхват грудей ______________Обхват стегон _______________
Мій розмір ___________________ 3. Виконай завдання: - Визнач свій розмір для купівлі джинсів Розмір визначають за допомогою довжини виробу і обхвату талії (для визначення скористайся таблицями, що розиашовані вище). 4. Запишіть у зошиті відповідь на запитання: - Які основні правила вибору взуття 5. Виконай завдання. - Визнач розмір взуття. Для цього необхідно виміряти довжину стопи. Для визначення довжини стопи виміряй відстань між найбільш віддаленими точками, як показано на малюнку.
- Визнач розмір за таблицею. 6. Запишіть у зошиті відповіді на запитання:
- Чи довіряють дорослі тобі прання, прасування
- Якими засобами для чищення одягу і взуття ти користуєшся
7. Розглянь ярлики на своєму одязі.
- Запиши правила догляду за виробами
8. Визнач, з якого матеріалу виготовлене твоє взуття.
- Склади послідовність догляду за ним.
- Чи довіряють дорослі тобі прання, прасування
- Якими засобами для чищення одягу і взуття ти користуєшся
7. Розглянь ярлики на своєму одязі.
- Запиши правила догляду за виробами
8. Визнач, з якого матеріалу виготовлене твоє взуття.
- Склади послідовність догляду за ним.
2-8 березня
Як правильно використовувати побутову техніку для кухні.
Переглянути матеріал уроку👇 виконати практичне задання в кінці відео.
УВАГА! Практичне завдання можно просто намалювати в альбомі!
15 лютого
Практична робота
Види бутербродів, Технологія приготування.
Завдання: переглянути уважно відео
Практичне завдання: приготувати бутерброд та
надіслати фото😉
25 січня
Класна робота
Трудове навчання. Винаходи, що змінили світ
переглянути відео
11 січня
Класна робота
Тема. Прийоми різання листового металу ножівкою
Завдання : Прочитати матеріал до уроку, записати число та тему в зошиті, ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА 2 написати в зошит. (в кінці матеріалу)👇
Ви дізнаєтесь
Як правильно виконувати операцію різання листового металу слюсарною ножівкою.
Пригадайте
Що таке листовий метал? Які основні прийоми різання сортового прокату слюсарною ножівкою?
Перш ніж розпочати різання листового металу ножівкою, слід провести ту саму підготовчу роботу, що й під час різання сортового прокату: дібрати й закріпити ножівкове полотно. Незмінними залишаються і правила роботи зі слюсарною ножівкою.
Особливістю різання листового металу ножівкою є кріплення заготовки в лещатах. Кріплення листового металу в лещатах під час різання ножівкою показано на мал. 99.
Мал. 99. Кріплення листового металу в лещатах під час різання
Якщо є можливість, то заготовки збирають пакетом, тобто складають кілька штук разом і закріплюють у лещатах.
Іноді потрібно відрізати довгу смугу від металевої пластини. За звичайного закріплення ножівкового полотна цього зробити не можна — заважають лещата і рамка ножівкового станка. У таких випадках полотно повертають на 90° (мал. 100).
Мал. 100. Відрізання пластини з листового металу
Під час вирізання замкнутих контурів, наприклад, для виготовлення різних художніх виробів з тонколистового металу, використовують слюсарний лобзик, у якому закріплюється спеціальне вузьке ножівкове полотно з дрібними зубцями (мал. 101). Працюють лобзиком «на себе». Під час вирізання лобзиком фігурних прорізів у місцях зміни напрямку контуру, що випилюється, просвердлюють отвори діаметром, дещо більшим, ніж ширина полотна лобзика. Провівши через такий отвір полотно, закріплюють його в рамці лобзика і продовжують різання по заданому напрямку.
Мал. 101. Слюсарний лобзик
ПОГЛИБ СВОЇ ЗНАННЯ
Для раціонального та більш тривалого користування полотном ножівки рекомендується використовувати його спочатку для розрізання м'яких матеріалів, а потім, після деякого притуплення зубців, — для розрізування більш твердих матеріалів.
Під час поломки полотна ножівки і викришування зубців їх уламки часто залишаються в пропилі. Тому перш ніж почати роботу новим полотном, треба видалити з пропилу уламки поламаного полотна ножівки, інакше нове полотно буде швидко зіпсоване.
У разі поломки старого полотна ножівки під час роботи слід пам'ятати, що старе полотно від тривалої роботи зробилось тоншим і тому ширина пропилу для нового полотна буде малою. У такому випадку потрібно або повернути заготовку і почати розрізування полотном в іншому місці, або обережно розширити пропил новим полотном і потім уже продовжити різання.
ПІДБИВАЄМО ПІДСУМКИ
Декілька заготовок товщиною до 1,5 мм можна обробляти, склавши їх у пакет.
Щоб відрізати довгу смугу від металевої пластини, ножівкове полотно повертають на 90°.
Під час вирізання замкнених контурів використовують слюсарний лобзик.
Чи добре засвоїли?
- 1. Як розрізають листовий метал товщиною 3-5 мм?
- 2. Для чого призначений слюсарний лобзик?
- 3. У яких випадках ножівкове полотно повертають на 90°?
Поясніть
- 1. Чим відрізняється різання слюсарною ножівкою сортового прокату від різання листового металу?
- 2. Чому заготовку товщиною до 1,5 мм під час різання слюсарною ножівкою необхідно затискати між дерев'яними брусками?
ПРАКТИЧНА РОБОТА 6
Різання сортового прокату та листового металу за розміткою
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ
- Слюсарна ножівка, ножівкові полотна;
- заготовки;
- робочий зошит, рисувалка, лінійка, кутник;
- дерев'яні бруски;
- напилок.
ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ РОБОТИ
1. Організуйте робоче місце для ручної обробки сортового прокату та листового металу.
2. Отримайте у вчителя кресленики деталей із сортового прокату та листового металу
3. У робочому зошиті виконайте технологічну карту виготовлення виробів за креслеником.
. Виберіть заготовки для різання сортового прокату та листового металу ножівкою з припуском на обробку.
5. Виконайте розмітку заготовок за креслеником. Проведіть операцію різання заготовок із сортового прокату та листового металу ножівкою.
6. Перевірте якість різання сортового прокату та листового металу за допомогою лінійки та кутника.
7. Здайте заготовки вчителю.
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА 2
14 грудня
Класна робота
Страви української кухні
переглянути відео та виконати тест
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6070599
23 листопада
Класна робота
Тримач для паперових рушників
(чисто та тему записати в зошиті)
На папері формату А4 або в зошиті накресли конструкцію тримача.За бажанням можно виготовити тримачдля паперових рушників.
2 листопада
Класна робота
Шахівниця. Особливості виготовлення виробу. Моделювання.
Добір матеріалів (фанера, тонкошарова деревина). Розмічання.
(чисто та тему записати в зошиті)
Для виготовлення будь-якого виробу, потрібні відомості про його конструкцію, розміри, форму, матеріал, кількість деталей, з яких складається виріб. Про ці дані можна дізнатися з графічного зображення виробу — його креслення. Кожна деталь виробу за соєю формою і розмірами повинна відповідати кресленню. Отже, перед виготовленням виробу на заготовках необхідно намітити контури його ліній.

малими. Оскільки великі приводять до надлишкової витрати матеріалів,
а малі —можуть призвести до браку заготовки.
Для деталей з фанери припуск встановлено у межах від 4 до
Попередню розмітку на заготовках здійснюють за допомогою розмічальних інструментів: лінійки, кутника, циркуля . Лінії наносять олівцем.( Вчитель показує на екрані ,як це правильно робиться , а потім показує власноруч на дерев’яній заготовці правильні способи розмічання).
Щоб виготовити велику кількість однакових деталей, використовують шаблон. Шаблон (Відео ,на якому зображено розмічання шаблону олівцем) — це пристрій з тонколистового матеріалу (фанери, ДВП), форма і розміри якого відповідають кресленню з припуском на обробку.
Кола, дуги, а також відкладання розмірів виконують за допомогою циркуля (Відео де коло проводиться циркулем).
З допомогою кутника та лінійки виконують розмічання, а також перевірку прямих кутів та якості оброблених поверхонь (Малюнки де прямі кути перевіряються за допомогою лінійки або кутника).
Для перенесення малюнка складної форми з паперу на заготовку використовують копіювальний папір. Перенесення малюнка на заготовку можна виконати також за допомогою трафаретної сітки, тобто клітинок.
Після збільшення малюнка його переносять на заготовку за допомогою копіювального паперу. Усі основні способи мічення представлені на відео
Практична робота:
Обладнання і матеріали: листок паперу А4, лінійка, циркуль, олівець.
Послідовність виконання роботи:
1. На папері формату А4 або в зошиті розроби та накресли у масштабі 1:1 конструкцію кухонної дощечки (креслення виконай за малюнком або за власним задумом).
19 жовтня
Класна робота
Технологія обробки деревини та деревинних матеріалів (ДВП, фанера)
(чисто та тему записати в зошиті)
Види деревинних матеріалів та інструменти для їхньої обробкиОснові види деревинних матеріалів
Нас оточує багато різних виробів, виготовлених із деревини та деревинних матеріалів. Це меблі, садові альтанки, дитячі іграшки, предмети інтер’єру тощо. Незважаючи на появу нових сучасних матеріалів, деревина продовжує посідати важливе місце серед конструкційних матеріалів. Саме вироби з деревини та деревинних матеріалів допомагають створити комфорт і затишок у наших оселях.
Зображення 1
Різні види деревинних матеріалів:
а — шпон; б — фанера;
в — деревостружкові плити (ДСП);
г — деревоволокниста плита (ДВП
Різні види деревинних матеріалів: а — шпон; б — фанера; в — деревостружкові плити (ДСП); г — деревоволокниста плита (ДВП)
Різні види деревинних матеріалів: а — шпон; б — фанера; в — деревостружкові плити (ДСП); г — деревоволокниста плита (ДВП)
Властивості деревини залежать від її виду. Тверді породи деревини міцні, вони важче піддаються різанню, ніж м’які, тверда деревина краще проводить звук, ніж м’яка. Залежно від властивостей, деревину використовують для виготовлення різних речей
Деревинні матеріали — це матеріали, повністю або частково виготовлені з натуральної деревини. Одними з найпоширеніших видів деревинних матеріалів є фанера, деревостружкові плити (ДСП) та деревоволокнисті плити (ДВП).
Шпон — це тонкий лист деревини завтовшки 0,35–4,0 мм. Його використовують для виготовлення фанери, виготовлення та оздоблення виробів.
Фанера — листовий матеріал, склеєний із трьох і більше листів шпону. Виготовляють із берези, сосни, бука, вільхи. Товщина фанери 1,5–18 мм.
Деревостружкові плити (ДСП) — листовий або плитковий матеріал, виготовлений методом гарячого пресування деревної стружки (частка стружки 80 %).
Деревоволокнисті плити (ДВП) — листовий матеріал, виготовлений методом гарячого пресування з деревоволокнистої маси (целюлозних волокон, синтетичних полімерів і спеціальних добавок).
Інструменти для обробки деревинних матеріалів: в — підставка для випилювання та кріплення; г — ножівка; д — рубанок
Інструменти для обробки деревинних матеріалів: в — підставка для випилювання та кріплення; г — ножівка; д — рубанок
Інструменти для обробки деревинних матеріалів: в — підставка для випилювання та кріплення; г — ножівка; д — рубанок
Підставка для випилювання та кріплення — пристосування для зручної роботи лобзиком. Таку підставку можна виготовити з фанери або дошки завтовшки 10–15 мм. До столу підставку прикріплюють шурупами або струбциною.
Ножівка — ручний інструмент для поздовжнього та поперечного пиляння.
Рубанок — ручний інструмент для зняття шару матеріалу з деревини та деревинних матеріалів.
Рашпиль (ж) — ручний інструмент для чорнової обробки деревини.
Надфіль (е)— ручний інструмент для доведення деталей до необхідного розміру та для їх підгонки.
Молоток (з)— ручний інструмент для рівняння деталей та забивання цвяхів.
Дриль ручний — інструмент для свердління отворів різного діаметра.
Дриль електричний — електричний інструмент для свердління отворів різного діаметра.
Шуруповерт — електричний інструмент для свердління отворів та закручування гвинтів і шурупів.
Викрутка — ручний інструмент для закручування гвинтів та шурупів.
Правила безпечної праці під час різання та пиляння деревини
- Працюйте в робочому одязі.
- Не користуйтеся несправним інструментом.
- Заготовку міцно закріплюйте у верстак або інший пристрій.
- Кладіть різальні інструменти на верстак зубцями від себе.
- Не залишайте інструмент на краю верстака.
- Не залишайте інструмент у заготовці, якщо тимчасово припиняєте роботу.
- Тирсу з робочої зони змітайте щіткою.
- Після завершення роботи складіть інструмент та приберіть робоче місце.
Правила безпечної праці під час свердління
- Перед свердлінням отворів надійно закріпіть заготовку на верстаку.
- Свердло має бути закріпленим у патроні без перекосів.
- Подачу свердла під час роботи здійснюйте плавно, без ривків.
- Наприкінці свердління обертання свердла слід сповільнити, щоб не пошкодити нижній край отвору.
- Стружку з поверхні виробу змітайте спеціальною щіткою.
- Не спрямовуйте свердло дриля в бік людини.
- Після завершення роботи складіть інструмент та приберіть робоче місце.
Завдання : Опрацювати матеріал до уроку☝ Записати в зошиті правила безпечної праці під час різання та пиляння деревини, та під час свердління.
фото надіслати
28 вересня
Контрольна-діагностична робота
Тест. Основи проєктної діяльності.Фантазування
1. Скільки основних етапів (розділів) включає в себе проєкт?
а) 3
б) 2
в) 1
г) 4
2. Слово "проєкт" в перекладі з латинської - це ....
а) готовий виріб
б) "кинутий вперед задум"
в) собівартість виготовленого виробу
г) опис виробу
3. Що включає в себе організаційно-підготовчий етап
а) виготовлення виробу
б) обґрунтування теми проєкту
в) формування мети та завдань
г) організація творчих виставок
4. Що таке фантазування?
А) поринання у фантазії, мрії
Б) опис реальних явищ, подій, фактів
В) чиєсь глибоке переконання
Г) вигадування того, чого немає в дійсності
5. Запишіть 4 основні етапи ви проєктувальної діяльності
6. Де можна застосовувати фантазування?
А) під час лікування певної хвороби
Б) машиністам залізничного транспорту під час руху поїзда
В) вигадуючи сюжет історії
Г) у живописі
7. Метод фантазування полягає в:
А) уявленні образу зовсім нового об’єкта, або, навпаки, уже існуючий об’єкт уявно переноситься в інші умови
Б) поліпшенні виготовлення цукерок
В) зображенні об'єктивно існуючої дійсності
Г)забезпеченні коштами, фінансами кого- чи що-небудь
8.
фото роботи надіслати т. 0508854672 або katyusha.sizonova@gmail.com
14.09.2022
Тема уроку: Основні Етапи проєктування.
(Чисто та тему уроку записати в зошит)
07.09.2022
Тема: Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП
·
Головна мета уроків трудового навчання — формування технологічно грамотної
особистості та підготовка до життя й
активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнічного,
інформаційного суспільства. Сучасний розвиток суспільства потребує не лише
запам’ятовування та відтворення вивченого матеріалу, прийомів роботи з
інструментами, але й застосування таких знань і вмінь на практиці через роз
в’язання творчих завдань (проектів), формування відповідного досвіду. В
початковій школі ви були залучені до проектної діяльності з різних предметів.
Але виконуючи творчі проекти з трудового навчання отримаєте знання та вміння:
•
працювати з інформаційними джерелами;
•
обробляти інформацію (стосується теми проекту);
•
застосовувати методи проектної діяльності;
•
планувати технологічний процес із виготовлення виробу й підбирати відповідний
матеріал та інструменти;
· аналізувати та оцінювати
результати своєї діяльності.
Вивчення
проектних технологій дає можливість стати успішною людиною. Але треба
пам’ятати, що успіху можна досягти лише завдяки наполегливій праці.
Давайте
поміркуємо.
Речі,
якими користується людина в житті, виготовляються на підприємствах — заводах,
фабриках, фірмах, на сільських
господарствах.
-
Як ви думаєте, що потрібно мати підприємству, щоб виготовити будь-який
виріб (наприклад: одяг, автомобіль, меблі, книжки)?
Для
виготовлення будь якої продукції треба обов’язково мати три речі: сировину,
обладнання та працю.
Сьогодні ви згадаєте такі поняття:
· технологія — це
сукупність прийомів і способів обробки або переробки сировини, матеріалів з
метою отримання виробів. що), продукт
праці;
· праця -
корисна робота людини в процесі трудової діяльності, яка створює духовні й
матеріальні цінності;
·
предмет
праці — об’єкт, на який людина діє в процесі трудової діяльності, перетворюючи
його в потрібний виріб;
· засоби праці — це знаряддя праці
(обладнання, машини, механізми, інструменти), за допомогою яких людина, діючи
на предмети праці, виготовляє вироби;
· технологічне обладнання -
знаряддя праці, які необхідні для виконання певної роботи;
· продукт праці - результат праці людини.
-
Чи достатньо цього для створення готової продукції?
Треба
об’єднати роботу людей і машин, спрямувати на перетворення матеріалів і виготовлення
продукції – це є виробничий
процес. Він
складається з окремих етапів (операцій). Послідовність виконання операцій під
час виготовлення продукції називають технологічним процесом. Об’єднавши технологічні процеси, отримаємо технологію,
за якою виготовляються вироби. Технологія - наука про майстерність.
(Приклад: технологія швейного виробництва вивчає процеси перетворення тканини в
готові вироби — сукні, пальта, спідниці, брюки тощо, технологія харчової
промисловості
- способи переробки овочів, м’яса, молока в харчові продукти.)
-
Чи схожі поняття технологія і техніка?
·
Техніка - це сукупність засобів і
знарядь праці, які застосовують у процесі виготовлення різноманітних речей.
Вона є важливою складовою багатьох технологічних процесів. До техніки належать
машини, механізми, прибори. Техніка використовується як на виробництві, так і в
побуті. Це - пральні машини, холодильники, праски, швейні машини тощо.
- Як
ви вважаєте, для чого людина використовує техніку?
Це значно
полегшує роботу людини, скорочує час на виготовлення виробів. З одного боку,
техніка послуговує для виконання технологічних процесів, а з іншого — сама є
продуктом праці людини.
Праця була й залишається
основою життєдіяльності людини. Під час праці найповніше розкриваються
внутрішні можливості особистості, інтереси та здібності, створюються
найсприятливіші умови для їх розвитку. Будь-яка праця потрібна і важлива.
Державі необхідні люди, які вміють виготовляти різноманітні вироби, корисні для
себе й для інших.
Якість
праці та життя людини під час діяльності залежить від правильної організації
робочого місця з дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних
вимог.
Немає коментарів:
Дописати коментар